hasznos Cikkek
A plakátnyomtatás segíthet a vállalkozás népszerűsítésében
A nyomda kiválasztása
A plakát megtervezése, a grafika leadása
Mielőtt belevágnánk a plakátnyomtatásba, döntsük el, milyen plakátot szeretnénk. Lehet ez a hagyományos, de vannak óriásplakátok is, sőt elérhetőek a citylight plakátok is.
A plakátnyomtatáshoz továbbá szükségünk lesz egy nagyon jól megtervezett grafikai anyagra. A grafikai anyagnak jól átláthatónak kell lennie, hogy az üzeneteket világosan tudja közvetíteni. Az sem árt, ha könnyen emészthető a forma, hiszen így lehet a célközönséget a legkönnyebben elérni.
A tervezés után mi magunk is győződjünk meg arról, hogy távolról is jól olvasható-e a feltüntetett információ. Az elkészült grafikát a gyártáshoz, CMYK színkódban, 3 mm kifutóval és a vágójeleket feltüntetve lehet leadni. A vágójelekre azért van szükség, mert ez jelzi, hogy hol kell majd megvágni a papírt. A vágás megjelölése a kifutóba esik, így a kész plakáton ez már nem fog látszódni.
A papír, azaz a plakát alapanyagának kiválasztása
A megjelenést nagyban befolyásolja majd választásunk, ezért ezt a lépést érdemes alaposan megfontolni. Élénk színek és nagyobb felbontású képek használata esetén szóba jöhet a fényes papír. Amennyiben professzionális megjelenést szeretnénk, akkor viszont a matt papír mellett kell letenni a voksunkat.
A nálunk elérhető alapanyagok a teljesség igénye nélkül: 115 grammos kék hátú papír, 130 grammos matt vagy fényes műnyomópapír, 150 grammos matt papír, 200 grammos fényes papír és vinyl. A plakátkészítés rejtelmei sok mindenben segíthetnek a plakát megrendelése kapcsán: erről is olvashatsz blogunkban.
Ezután következhet csak a plakátnyomtatás
Hogyan követhető nyomon, hogy hány emberhez jutott el üzenetünk?
Egy kampány sikerének megállapításához lehetőség van a plakátokon kedvezménykódok, vagy QR-kódok elhelyezésére is. Amint igénybe veszi a célközönség a kedvezménykódot, vagy élnek a QR-kód beolvasásának lehetőségével, máris láthatóvá fog válni, hogy a plakát hogyan teljesített. A pontos adatok miatt ezeket a kódokat nem érdemes felhasználni más promóciós anyagokban, hiszen akkor nem fogunk valós képet kapni az eredményességről.
A plakátnyomtatás egy igen hatékony és költségkímélő marketingeszköz, amellyel nagy célközönséget érhetünk el. Egy figyelmet megragadó plakát megtervezésével és egy jó nyomda kiválasztásával könnyedén népszerűsíthető a termékek és a szolgáltatások széles köre. Mivel a megrendelő irányíthatja a tervezési folyamatot, ezért a plakát könnyedén beilleszthető, a már meglévő marketingstratégiába.
Munkatársaink elérhetőségeink bármelyikén szívesen adnak felvilágosítás nyomdai termékeink kapcsán.