hasznos Cikkek

Útmutató az eredményes roll-up megtervezéséhez

2024-07-02
Bár a könnyen hordozható, sokféle méretben elkészíthető roll-up az esetek többségében hatásos marketingeszköznek bizonyul, de azért nem árt néhány dologra odafigyelned, hogy az általad készített változat valóban kitűnjön a tömegből.

A színek ereje

Tény, hogy a fekete-fehér felület rendkívül elegáns tud lenni, és professzionalitást sugároz, de valljuk be őszintén, nehezen vált ki érzelmeket az arra járókból! Ezért is szoktuk az ügyfeleinknek azt javasolni, hogy használják ki a színek erejét a nyomdai termékek megtervezése során.

Persze a színválasztásnál azért nem árt a megfontoltság: a palettának mindenképpen igazodnia kell a logóhoz és a vállalat imidzséhez. Tény, hogy ezeket az árnyalatokat nem egyszerű feladat megtalálni, de a szakértő munkatársaink szívesen segítenek neked majd benne.

A szlogen és a logó felülre megy

Valószínűleg nem mondunk neked újat azzal, hogy az emberek tekintetét először az kapja el, ami szemmagasságban van. Ezért is kiemelten, hogy a cég szlogenjét vagy a filozófiájának meghatározó gondolatát ide helyezd el az általad megálmodott roll-upon, e fölé pedig mehet a logó. Ezzel a taktikával két legyet ütsz majd egy csapásra: nem csak az üzeneted jut el a címzetthez, de a feladó sem marad rejtve.

A szemcsés fotóknak nincs helye

Ha sikeres kampányt szeretnél, akkor célszerű a koncepcióba egy képet is elhelyezni, amelynek mindenképpen jó minőségűnek kell lennie. Hiába vagy büszke tehát a kihajthatós telefonoddal, 10 éve elkészített első termékfotódra, a roll-upodra ez nem lesz megfelelő. A siker érdekében érdemes erre a célra egy profi fotósorozatot készíttetni.

A betűtípus jelentősége a roll-upon

Hiába terveztettél egy igazán professzionális logót, és találtad meg a tökéletes fotót a roll-upra, egy csapásra tönkreteheted az egész koncepciót, ha rosszul választod meg az átadni kívánt üzenet betűtípusát. Általános ökölszabály, hogy kettőnél többet nem lehet használni egy felületen, és ezek közül is az egyiknek meg kell egyeznie a logó betűtípusával, vagy legalábbis hasonlítania rá. Ha attól tartanál, hogy a szakaszok így nem fognak elkülönülni, akkor érdemes kicsit a kiemelésekkel és a méretekkel játszani.
roll-up tervezése

Több látványterv készítése

Ha szeretnél biztosra menni, akkor a lehető legjobb dolog, amit tehetsz, hogy több látványtervet is készítesz, és a nyomtatás előtt szavazást indítasz a munkatársak között. Ez alapján sokkal könnyebb lesz majd megítélned, hogy melyik roll-up lesz a befutó.

Abban az esetben viszont, ha úgy érzed, teljesen elakadtál, akkor még mindig ott áll előtted a lehetőség arra, hogy igénybe vedd a nyomdánk grafikai szolgáltatásait. A szakértő munkatársaink közül sokan már több évtizede foglalkoznak látványtervek készítésével, így biztos lehetsz abban, hogy a keze munkájuk teljes egészében az elképzeléseidet fogják tükrözni.

A visszajelzés ereje

Hiába kapott számtalan pozitív visszajelzést egy adott látványterv a munkatársaidtól, ettől függetlenül még nem biztos, hogy az elhaladókat is megállítja majd. Amikor debütál az új roll-up, a megfigyelésre is áldozz némi időt.

Mérd fel, hogy az emberek többsége csak rápillant, vagy alaposan megfigyelik, elolvassák! Továbbá az is beszédes adat lehet, hogy átlagosan hányan elegyedtek beszédbe a standon állókkal, vagy tértek be az üzletbe, hogy kérdezzenek, miután megpillantották a nyomdai látványosságot.

Ha a visszajelzések nem túl pozitívak, akkor sem kell feltétlenül az egész koncepciót a kukába dobni: elég lehet az is, ha egyszerűen nyomatot cserélsz.

Keress bennünket, ha bármilyen kérdésed lenne a nyomdai termékek kapcsán!