hasznos Cikkek

Mire figyeljünk a plakátkészítés és -tervezés során?

2024-06-07
Egy jól elkészített hirdetés nagyszerű módja annak, hogy megragadjuk a potenciális vásárlók, érdeklődők figyelmét. A megfelelő hatás elérése érdekében elengedhetetlen, hogy tökéletes legyen mind a plakáttervezés, mind a plakátkészítés.

Milyen célból készítjük a plakátot?

Az első és legfontosabb kérdés plakátok készítése során, hogy eldöntsük, pontosan milyen célra szeretnénk azt felhasználni.

  • Privát célra: otthonunk dekorálására.
  • Üzleti promóciós célra: üzletekben vagy az utcán elhelyezve, termékek vagy szolgáltatások reklámozására.
  • Tájékoztatásra: egy orvosi rendelőben felhívhatjuk a figyelmet a maszkhasználatra, vagy egy kozmetikai szalonban ezzel reklámozhatjuk legújabb szolgáltatásunkat.
  • Promóciós célra: rendezvényeken, konferenciákon használhatjuk a márkaismertség növelésére.
  • Politikai célra: politikai kampány utcai népszerűsítésére.

Ki a célközönségünk?

Még a tervezés előtti időszakban pontosan meg kell határozni a célközönséget, hiszen a plakát grafikáját is ennek megfelelően kell majd elkészíteni. Egyáltalán nem mindegy, hogy egy oktató vagy szórakoztató célú plakát készítés előtt állunk-e.

Hogyan rendezzük el az információkat a plakátokon?

A plakátkészítés során ügyeljünk az információk helyes és logikus sorrendjére. Pontosan és világosan kell haladni pontról pontra, és a jobb eligazodás érdekében érdemes nyilakat vagy esetleg eltérő háttérszíneket alkalmazni.

A betűtípusra is ügyeljünk, mert a túlzottan apró betűméret és a nem megfelelő betűtípus korlátozhatja a szövegolvasást. Ne akarjunk 5-6 betűtípust egyetlen plakáton összezsúfolni, mert rendezetlen benyomást kelthet.

Fontos az egységes megjelenés, és igyekezzünk minden helyet kihasználni az adott plakátméreten belül. A plakátkészítés rejtelmeiről már sok hasznos információt megosztottunk, így ezeket is vegyük figyelembe.

nyomdai termékek

Mire törekedjünk a plakátkészítés során a vizuális részletek összeállításakor?

A képek kiválasztása soha nem volt az egyszerű feladatok közé sorolható, így erre igyekezzünk nagyobb hangsúlyt helyezni. Csak olyan képeket érdemes kiválasztani, amelyek azonnal megragadják a figyelmet. A kép legyen éles és figyelemfelkeltő, hiszen ez fogja eldönteni, hogy elolvassa-e célközönségünk a plakát tartalmát, vagy továbbhalad.

Plakátkészítés során is törekedjünk a frappáns cím kiválasztására

A célközönség figyelmét – a képeken kívül – egy frappáns címmel is megnyerhetjük. Ötleteljünk ismerősökkel, barátokkal, munkatársakkal vagy családtagokkal. Találjunk ki pár címet, amelyek könnyen kiejthetők, nincsenek túlbonyolítva, de legyenek annyira érdekesek, hogy megragadják a figyelmet. Válasszuk ki azt, amelyik mindenki tetszését elnyerte.

A szövegen és a képen kívül mivel lehet még vonzóbbá tenni egy plakátot?

A különféle grafikonok, illetve a szövegdobozok is jó benyomást kelthetnek. A szövegdobozokat egyenletesen osszuk el és ne legyenek túl hosszúak, hiszen az leblokkolhatja a potenciális érdeklődőket.

Ne feledkezzünk el a “Call to Action”, azaz a cselekvésre utaló felhívásról sem!

Világosan meg kell határoznunk azt, hogy mit kell tenniük az érdeklődőknek, miközben olvassák a plakáton elhelyezett információkat. Ez lehet egy jegyvásárlás valamilyen eseményre, vagy lehet egy politikai célú aláírásgyűjtés helyszínére való figyelemfelhívás, esetleg egy új termékkel kapcsolatos akció meghirdetése.

Amennyiben túlságosan bonyolultnak tűnik a plakát megtervezése, akkor munkatársaink mindenben segítséget nyújtanak a megadott elérhetőségeinken.