hasznos Cikkek
Egy papírlap, amit nem felejthetünk el: a szórólap túlélése a digitális világban
Régimódi, még mindig velünk van mégis
Az igényes szórólap nem hal ki, sőt, képes felvenni a versenyt a bannerekkel, az Instagram- és TikTok-hirdetésekkel, a hírlevelekkel. Most egyfajta késői reneszánszát éli, hiszen mi történik akkor, ha a digitális világ túl sok lesz? Azonnal letesszük a telefont, és elmegyünk egyet sétálni a levegőre. Az analóg eszköz valami újfajta varázst kezd el hordozni magával.
A szórólap kézzelfogható, nem lehet csak úgy kinyomni rajta az “x”-et, ahogy egy kéretlen hirdetésnél tennénk. A kezünkbe kerül. Ott van, súlya van. A papír tapintása, a nyomdafesték illata, a dizájn, valamint az információ azonnal megragadja az ember szemét, aki aztán teljesen elveszik benne. Ez a reklámeszköz nem kér engedélyt, nem várja meg azt, hogy ráérünk-e, nem akar azzal foglalkozni, hogy mikor van időnk a telefont nyomkodni.
A szórólapok használatának előnyei
Ez nemcsak a grafikus feladata lesz, hanem stratégiai gondolkodást is igényel azzal kapcsolatban, hogy mit akarunk mondani, és hogyan tudjuk ezt egy pillanat alatt átadni az érdeklődők számára. Ez a szűk forma azonban sok esetben felszabadító is lehet, hiszen kis terjedelemmel érhetünk el igen nagy hatást.
A jó szórólaptervezés nem arról szól, hogy telepakoljuk a papírlapot információval, hanem éppen arról, hogy éppen azt tudja, mit érdemes róla kihagyni. Egy jó cím, egy erős vizuális elem, illetve a megfelelő cselekvésre ösztönző megoldások gyakran jóval többet érnek, mint egy egész oldalnyi szöveg.

Nem csak egy reklám
Ez sosem csak egy reklám volt, hanem egyfajta eszköz, ami elad, informál, figyelmet kelt fel, és persze közösséget is épít. Megoldásaink között találni civil szervezet, kulturális projekt vagy helyi kezdeményezés részére készült, egyedi kivitelű szórólapokat egyaránt. Ezek ugyanis olcsó, gyors, közvetlen kapcsolatot tudnak teremteni a leendő vásárlókkal.
A nyomdai megoldás közel sem csak egy újabb marketingtermék, inkább egy üzenethordozó. Egy jól megtervezett A5-ös változat többet elérhet, mintha valakinek hírlevelet készítenénk, esetleg személyre szabott Instagram-hirdetést tennénk közzé.
Mindez szép, de mi van a fenntarthatósággal?
Igen, a szórólap nem egy digitális megoldás, ezáltal “szemetet” termel. Sokakban fel is merül a kérdés, hogy manapság etikus-e szórólapot nyomtatni? Mennyi papírt kell még elpazarolni ahhoz, hogy rájöjjünk, a fák védelme ennél fontosabb?
A válasz nem az, hogy le kell mondani róla, inkább az, hogy ideje újragondolni a dolgokat. A szórólapkészítés során ma már gyakran használnak újrahasznosított papírt, anyagokat, környezetbarát festékeket, emellett jóval célzottabb is a példányszámok kinyomtatása.
A lényeg tehát nem az, hogy mennyi készül, hanem az, hogy mennyit sikerül eljuttatni az emberekhez, ami aztán hatást is gyakorol rájuk. Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha te is hasonlóképpen gondolkodsz a nyomdai termékekről!