hasznos Cikkek

Szórólap méretek: így lesz optimális a tervezési folyamat

2024-10-14
Egy jó szórólap mindig megoldást jelent a brand népszerűsítésére. Persze nagyon nem mindegy, hogyan néz ki, milyen stílusban készül, de sok esetben a méret is lényeges szempont.
Ha figyelemfelkeltő reklámeszközöket szeretnénk készíttetni, akkor fontos figyelni a rajta szereplő információkra, szlogenekre, logóra, grafikára. A szórólap méretek azonban még meghatározóbbak, tekintve, hogy minden célcsoportnál más-más típusban érdemes gondolkodni.

De vajon hogyan lesz optimális a tervezés folyamata? Ebben a cikkben minden fontos kérdésre választ adunk. Kiderül, hogy milyen típusok léteznek és milyen az ideális szórólap méret.

Mire jó egy szórólap?

Egy alaposan megtervezett szórólappal tájékoztathatjuk a vásárlóinkat az akciókról, árakról, promóciós lehetőségekről. Bemutathatjuk vele a szolgáltatásunkat, a keresztpromóciókat, előre beharangozhatjuk vele a rendezvényeket, emellett szinte bárhol osztogathatjuk a márkánkkal kapcsolatos információkkal teli reklámeszközt.

A prémium anyagokat bedobhatjuk a potenciális fogyasztók postaládájába. A csalogató reklámmal népszerűsíthetjük a kampányainkat, rendezvényeinket, eseményeinket. Kiállításokon egyéb programokon osztogathatjuk, hogy hozzánk is betérjenek az érdeklődők és a leendő vásárlók. Ehhez azonban megfelelő méretre, stílusra, színre, formára és szövegre, valamint grafikára lesz szükség.

Egylapos szórólap

Az egylapos szórólap ideális választás, ha az ügyfelek és a potenciális vásárlók kezébe egyedi anyagot adnánk. A legolcsóbb print reklámeszközzel segítségével az emberek megismerhetik a termékeinket, szolgáltatásainkat. Pörgessük fel az üzlet forgalmát, népszerűsítsük vele a rendezvényeket, kampányokat!

A kiváló ár-érték arányú marketingmegoldás egy költséghatékony, egyszerű, négy oldalán szépen körbevágott lap, aminek nyomtathatunk akár csak az egyik vagy mind a két oldalára.

Az A/4-es méret a leggyakoribb, de bátran rendelhető A/5, A/6 és LA/4-es nagyságban egyaránt. Leginkább 90-135 g/nm vastagságú ofszet papírból készül, de kérhető fényes és matt műnyomó anyaggal is. Válasszuk azt, amelyik a cégünk számára ideálisabb, ami jobban passzol a brandhez. Nincs olyan üzenet, reklám vagy információ, amit egy szórólapon ne tudnánk feltüntetni.

szorólapok

Hajtott szórólap méretek

Fontos információkat osztanánk meg a fogyasztókkal, amelyek bemutatására nem elég egyetlen lap? Akkor készíttessünk hajtott szórólapot, amin több tartalmat feltüntethetünk a potenciális vásárlók részére. A kreativitásunk kibontakoztatására még több helyünk lesz. A szórólap méretek közül ez a legideálisabb azok számára, akik prospektusszerű reklámeszközre vágynak.

Az 1-3 hajtással készült változatokat foldernek hívjuk, amiket többféle hajtási módszerrel is el lehet készíteni. Plakátnyomdánk számára semmi sem jelenthet akadályt, így bármilyen arculati elemet kérhetünk a szórólapra. A frappáns szövegezéssel és a különleges elemekkel könnyen arra buzdíthatjuk a közönségünket, hogy tőlünk vásároljon.

A folderek választható mérete hajtogatást követően az egylapos változathoz hasonlóan A/4, A/5, A/6 és LA/4. A javasolt papírvastagság 90 g/nm, de nem ritka a 115, a 135, a 150 és a 200 g/nm sem. Aki szeretné a foldert feldobni valamilyen különleges megoldással, az kérhet akár formalakkozást, akár fényes, esetleg matt UV-lakkozást egyaránt.