hasznos Cikkek

A figyelem ereje: óriásplakát, amit megéri használni

2025-04-28
Az óriásplakát az egyik leghatékonyabb reklámeszköz, amely szó szerint képes kitűnni a tömegből. Bár a digitális világ hódít, a hagyományos reklámfelületek, főleg a kültéri óriásplakátok továbbra is rendkívül fontos szerepet játszanak a márkaépítésben és az üzenet közvetítésében. Egy jól megtervezett, stratégiailag megfelelően elhelyezett változat nemcsak láthatóságot, hanem hitelességet is ad a vállalat számára.

Mi is az az óriásplakát?

A híres óriásplakát egy nagy méretű, általában kültéri reklámfelület, amely frekventált helyekre, autópályák mentén, csomópontokban, városi forgalmas részeken helyezkedik el. A fő célja, hogy gyorsan megragadja a járókelők és az autósok figyelmét.

Mérete lehetővé teszi ugyanis, hogy látványos grafikai elemekkel, valamint rövid, ámde ütős szövegekkel közvetítsünk üzenetet, legyen szó termékpromócióról, márkaépítésről vagy éppen eseményre való felhívásról.

Miért érdemes használni?

Az egyik fő előnye, hogy mivel nagy méretű, így lehetetlen nem észrevenni. Ha sikerül találni hozzá egy jó helyszínt, akkor a plakátot akár naponta több ezer ember is láthatja, ennyiekhez jut el az üzenete, ismétlődően, passzívan, mégis hatásosan.

Mivel 0-24-ben látható, nem kapcsolják ki, nem görgetik tovább, nincsen egyéb hirdetésblokkoló, ami megakadályozza az észrevehetőségét. Ez a fajta állandóság pedig tovább növelheti az üzenet beégésének esélyét a közönség tudatába.

Egy jól kivitelezett óriásplakát emellett a professzionalizmus érzetét is keltheti. A célcsoport számára megbízhatóbbnak tűnik egy olyan cég, amely megengedhet magának egy ilyen nagy méretű, kültéri hirdetést.

De ha lokális kampányban gondolkodunk, akkor szintén az óriásplakát lesz a megfelelő választás, hiszen ebben is verhetetlen. Megjelenhetünk konkrét városrészeken, esetleg forgalmas útvonalak mentén, pontosan ott, ahol a célközönségünk mozog.

nagy méretű plakát - billboard épületen

Mitől lesz hatékony egy ilyen reklámeszköz?

A készítésének nem csak a nyomtatás és a méretválasztás a lényege, hiszen mind a dizájn, mind pedig az üzenet legalább ennyire fontos. A webáruházunkból rendelhető változatok szerencsére minőségi anyagra készülnek, nem beszélve arról, hogy segíthetünk a tervezési folyamatban is.

Fontos, hogy jól érthető legyen az üzenet, ne akarjuk telezsúfolni információval, a legjobb, ha egy fő üzenet, egy kép és egy elérhetőség van csak rajta. De nem árt figyelembe venni azt sem, hogy mit szeretnénk, hogy mit tegyen a néző, a járókelő. Látogasson el a weblapunkra? Menjen be az üzletbe? Esetleg kövessen be minket a közösségi oldalakon? Az iránymutatásnak világosnak és persze rövidnek kell lennie.

Hatásos lehet, ha konzisztens színeket használunk, olyan logót és betűtípust jelentetünk meg, amely illeszkedik az arculathoz. Az egységes megjelenés hosszú távon mindig megtérülő beruházást jelent.

Minden óriásplakát egy ütős ötlettel kezdődik. Itt dől el, hogy mi lesz az üzenet, milyen vizuális világot használunk. Az nem megoldás, ha azt mondjuk, hogy akarunk egy plakátot, de csak azért, mert a versenytársnak is van. Igenis legyen értelme, legyen egy háttere annak, hogy miért akarjuk azt megvalósítani.

Ilyenkor jöhetnek szóba a szezonális dolgok, mint a nyári leárazás, a karácsony, az iskolakezdés, amelyek mind jó alkalmak lehetnek egy új kampány indítására. Sosem csak egy reklámról van szó, hiszen a marketingeszköz azt mutatja, hogy a vállalkozásunk jelen van, komolyan gondolja, kész kapcsolatba lépni a közönségével akár még az utcán is.

Üzletünkben megtalálsz minden szükséges nyomdai terméket a céljaid megvalósításához!