hasznos Cikkek

Így készíthetsz figyelemfelkeltő reklámplakátokat

2024-07-26
A reklámplakátok nem véletlenül élik még ma is a fénykorukat, némi kreativitás és frappáns megfogalmazás elegyével olyan, a szemnek kívánatos hirdetések hozhatók létre, amely arra ösztönzi a közönséget, hogy jöjjenek el egy bizonyos eseményre, vagy felkeltik az érdeklődésüket egy termék iránt. No, de mégis hogyan lehet ilyet tervezni? Cikkünkben bemutatjuk a lehetőségeket.

A reklámplakát legyen ötletes!

Amikor a jellegzetes reklámplakátok kerülnek szóba, akkor a legtöbbünknek a Coca-Cola Mikulása jut eszébe, amin nincs is mit csodálkozni, mivel ennél jobb példát nem is tudnánk mondani arra, hogy milyen, amikor egy reklám telitalálat.

Ezért is javasoljuk, hogy mielőtt belevágsz egy arculattervező cég segítségével a grafika megalkotásába, tanulmányozd ezeket az ikonikus plakátokat. Láthatod, hogy amit a márkák be akarnak mutatni, vonzó, világos és teljes mértékben érthető. Bizonyos esetekben pedig még egy megkapó szlogennel vagy okos szójátékkal is próbálkoznak, hogy még emlékezetesebbé tegyék a plakátot, és cselekvésre ösztönözzék az olvasót.

Továbbá a QR-kódok használata is egy elterjedt megoldás. Az érdeklődök beszkennelik őket, és így érik el a bővebb tájékoztató információkat az adott eseményről, termékről vagy szolgáltatásról.

Az elérhető reklámplakát méretek

Ami a reklámplakát méreteit illeti, számtalan lehetőség áll rendelkezésre, az A4-es változattól egészen a billboardként ismert óriásplakátig. Hogy melyik lesz számodra az ideális, az függ a helytől, valamint a kívánt hatástól is, amelyet szeretnél elérni.

A tapasztalataink azt mutatják, hogy a kis méretű plakátok (210 x 297 mm/297 x 420 mm) inkább a közösségben és annak környékén hasznosak. Promóciós célokra viszont mindenképpen a közepes (420 x 594 mm, 594 x 841 mm, 841 x 1189 mm) vagy a nagy méretű társaikat (500 x 707 mm, 707 x 1000 mm, 1000 x 1414 mm) érdemes választani. Ezeknél ugyanis a nagyobb rendelkezésre álló felület miatt már jobban lehet játszani a grafikai elemek és a szöveg elhelyezésével, különösen az utóbbinál, ahol már tényleg a figyelemfelkeltés a lényeg.

De persze, hogy ha úgy kívánja meg a helyzet, akkor akár óriásplakát méretet is alkalmazhatsz, ami 5040 x 2380 mm-t jelent.

Milyen súlyú papír alkalmas reklámplakátnak?

Reklámplakát általában azokból a papírtípusokból készül, amelyek súlya 130-350 g/m2 között mozognak. Mi ezekből a 150 g/m2-es változatot ajánljuk, mivel ez már valamivel vastagabb és tartósabb, így jobban bírja a kültéri használatot. Persze, ez attól is függ, hol lesz majd kihelyezve a termék.

Extra tanács: amennyiben ezt a papírt választod, akkor mindenképpen lamináld plakátot, hogy vizuálisan hangsúlyosabb legyen! Az pedig már csak hab a tortán, hogy ezzel még egyfajta extra tartósságot is biztosítasz így.

plakátok nyomdai gyártása

Milyen szoftvereket használj a grafika megtervezéséhez?

Szerencsére a tervezőszoftverek terén jócskán van miből válogatni. Ott van például az Adobe Illustrator, a CorelDraw vagy az InDesign, amelyek mindegyike lehetővé teszi, hogy a szövegeket, képeket és illusztrációkat oly módon tudd összeállítani, hogy a minőségük megfelelő legyen.

Abban az esetben, ha a fentebb leírtakkal kapcsolatban bármilyen kérdésed felmerülne, vagy árajánlatot szeretnél kérni reklámplakátra, akkor keress minket bátran a webáruházunkban feltüntetett elérhetőségek egyikén! A szakértő kollégáink a szükséges információk birtokában megadják majd a megfelelő válaszokat.